زلیخا جهانگیری - جهان تیچ

زلیخا جهانگیری - جهان تیچ

زلیخا جهانگیری هستم (جهان تیچ)
تجربیات و آموخته هایم و هرآنچه به نظرم سودمند باشد در این ویلاگ منتشر می کنم.

طبقه بندی موضوعی

فیلم ها و کتاب هایی که هر زنی باید ببیند و بخواند

چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۳۹ ب.ظ

زنان باید بخوانند

بسیاری از ما زن ها، گاهی در شرایطی قرار می گیریم که فکر می کنیم به بن بست رسیده ایم، و هیچ کاری از ما ساخته نیست، و عجز و ناتوانی خودمان را می پذیریم و دست از تلاش برمی داریم. اما اگر الگوهایی در دنیای واقعی ببینیم که زنان چه تاثیرات مثبت و بزرگی در دنیا داشته اند، بلکه امیدی باشد تا در شرایطی که فکر می کنیم راه حلی ندارد، راه حل هایی پیدا کنیم.

البته امروز در این پست فقط چند تا فیلم و کتاب اخیر را که به خاطر دارم، می نویسم، اگر در ادامه فیلم ها و کتاب های بیشتری به آن برخوردم، حتما به این لیست اضافه می کنم. درصورتی که شما هم فیلم و کتابی در این راستا می شناسید با من و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

 

سریال کبیر The Great

معرفی فیلم انگیزشی زنان - کاترین کبیر - کاترین بزرگ روسیه

برای اینکه اهمیت کاری که کاترین در زندگی خودش انجام داد را درک کنید، تصور کنید یکی از دختران 17-18 ساله، از کشورهای اطراف ایران که هم سطح با ایران هستند و یا سطح پایین تری از ایران دارند، در اسم به عنوان ملکه ولی در واقعیت فقط برای فرزند آوری، ملکه ی ایران شود. صحبت ها و ایده ها و حتی خودش، در ایران پذیرفته نمی شود. و تصمیم به جدایی می گیرد، اجازه ی جدایی ندارد، فرار می کند، فرارش به شکست می انجامد، هیچ کس دوستش ندارد، و احساس می کند ( البته مطمئن می شود) که در این آنجا تا ابد زندانی شده است.

چاره ای جز خودکشی نمی بیند ولی ندیمه اش منصرفش می کند. واقعا یک دختر 17 ساله ی بی تجربه که هیچ کس پذیرایش نیست، هیچ عشقی را تجربه نمی کند، هیچ والدین یا فامیل یا آشنایی در کشور غریب ندارد، حق برگشت هم ندارد، در چه وضعیت اسفناکی می تواند باشد؟ وقتی شرایطش را تجسم می کنید، برایتان قابل درک است؟

کاترین این دختر بود، و این سریال بر اساس زندگی او تولید شده است.

بعد از منصرف شدن از خودکشی، تلاش می کند و بعدها شوهرش را از تخت سلطنت برکنار می کند و خود ملکه می شود. تصور کنید یک دختر 17 ساله از کشورهای همسایه ی ایران، بیاید داخل ایران ملکه شود!!! چقدر جرات و جسارت و قدرت می خواهد آن دختر؟! قدرت زنان بسیار است، خودتان را دست کم نگیرید. خودتان را عاجز نبینید.

 

فیلم Grace of Monaco گریس موناکو 2014

فیلم تاثیرگذار برای زنان - انگیزشی بانوان - گریس موناکو

در این فیلم هم زنی به نام گریس کلی، که تا قبل ازدواجش بازیگر هالیوود موفقی بود، با شاهزاده موناکو ازدواج می کند. او نیز به جایی می رسد که با داشتن دو فرزند، قصد جدایی می کند. البته کاری که گریس کرد، تنها مربوط به زندگی زناشویی او نبود، از شروع یک جنگ حتمی بین فرانسه و موناکو جلوگیری کرد، کاری که سران و سیاستمداران موناکو نتوانستد انجام دهند. جنگی که اگر شروع می شود، قطعا موناکو نابود می شد، چون موناکو ارتشی نداشت. با نیروی لطافت و مهربانی که از وجود زنانه اش بر می خیزد، تاثیر بسیار بسیار مهمی در زندگی خود و خانواده و کشور می گذارد. نیروی زنانه مقدس است، نیروی زنانه مهم و تاثیرگذار است.

 

کتاب های مفید برای زنان

پذیرش زنانگی، این نعمت الهی، بسیار در تمام جوامع داخلی و حتی خارجی سرکوب شده است. از داخل ایران که بدون شک خودتان اطلاع دارید، ولی فکر نکنید این مشکل کشور ماست، وقتی کتاب های زیادی از نویسنده های خارجی و امریکایی می خوانیم، می بینیم که آن ها نیز به بازیابی و قوت بخشیدن به اقتدار زنانگی، پرداخته اند. پس احساس قربانی شدن نداشته باشید، که چرا ما زنان در ایران هستیم، و هر زنی که در خارج از این مرزهای جغرافیایی است، خوشبخت است.

 

کتاب میشل اوباما شدن

کتاب امیدبخش برای زنان - معرفی کتاب برای رشد نانگی

کتاب میشل اوباما شدن، یکی از این کتاب هاست، وقتی من این کتاب را می خواندم، شرایط سخت یک سیاهپوست زن را درک کردم که چقدر شرایط می تواند بدتر باشد، شاید خیلی از ماها فکر کنیم شرایط ما در این کشور باب میلمان نیست، ولی خواندن کتاب های واقعی، این تفکر را از سر شما بیرون می کند و در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که در هر کجای این کره ی خاکی که باشید، مسائل نیز خواهد بود و این ما هستیم که تسلیم می شویم و یا برای حل مسائل اقدام می کنیم. (بلافاصله بعد از اتمام یا بعد از مدتی، حتما و حتما کتاب را چندین بار مطالعه کنید، مطالعه ی یکبار شاید انگیزه بخش و جالب باشد ولی اگر میخواهید تاثیرگذاری عمیقی داشته باشد، حتما چندین بار آن را بخوانید.)

 

کتاب ژرفای زن بودن

کتاب خوب برای زنان - پیشنهاد کتاب موفقیت بانوان

کم یا زیاد هرکدام از ما زنان در زندگی هایمان موفقیت و دستاوردهایی کسب کرده ایم، ولی باز هم احساس موفقیت و رضایت نمی کنیم، در سال ها قبل آرزوهای بسیاری داشته ام، ولی به خیلی از آن ها دست یافتم، اما همچنان در تقلا بودم و احساس رضایت نمی کردم. همانطور که در متن پایین عنوان این کتاب نوشته: «چرا زنان با وجود موفقیت های زیاد، احساس رضایت نمی کنند!» بسیاری از زنان در این شرایط هستند. این کتاب بسیار به شما کمک می کند که زنانگی مقدس خود را بپذیرید و برای آن ارزش قائل شوید. ناگفته نماند ممکن است متن این کتاب برایتان کمی پیچیده باشد، برای درک بهتر هر بخش، آن ها چندین بار بخوانید. البته خانم سوده هروی دوره ای به عنوان اقتدار زنانگی دارد که گفته های این کتاب را ساده تر در دوره اش بیان کرده است. (بلافاصله بعد از اتمام یا بعد از مدتی، حتما و حتما کتاب را چندین بار مطالعه کنید، مطالعه ی یکبار شاید انگیزه بخش و جالب باشد ولی اگر میخواهید تاثیرگذاری عمیقی داشته باشد، حتما چندین بار آن را بخوانید.)

 

کتاب زنان خوب به آسمان می روند، زنان بد به همه جا می رسند

کتاب تغییر باورهای زنان - کتاب تغییر زندگی خانواده

یکی از مهمترین و بزرگترین رفتارهای اشتباهی که یک زن در زندگی اش مرتکب می شود، انجام مداوم و همیشگی مجموعه ای از کارهاست که فقط و فقط بر اساس فرهنگ خانوادگی در ذهن زنان نقش بسته و آن ها فکر می کنند انجام این اعمال درست است.

وقتی شما این کتاب را می خوانید، بسیاری از آن رفتارهای اشتباه که فکر می کردید، درست بود را کشف می کنید، و جالب است تازه آن وقت با خود فکر می کنید که چرا تا به حال این حرکات اشتباه روزانه و همیشگی توجه نکرده بودید.

فرهنگ کشوری و مخصوصاً خانوادگی بسیاری از این اعمال را برای عنوان «یک زن خوب» تعریف کرده است، البته بسیاری از این تعریف ناخودآگاه بوده و از خانوده به ارث برده ایم و همیشه سعی کردیم به عنوان «یک زن خوب» آن اعمال را انجام دهیم. این کتاب در این راستا بسیار بسیار سودمند است. و با خواندن مکرر آن در هر برهه ی زمانی، کشف های جدیدی در وجود خود خواهید داشت. برای مثال ممکن است با یک بار خواندن، شما به دلیل انجام برخی کارهای خود فکر کنید، و در دفعات دوم و سوم خواندن کتاب، دلیل انجام کارهای دیگری برایتان آشکار شود. پس خواندن چندین باره ی کتاب واجب است.

  • زلیخا جهانگیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی